Skip to main content

INNLEDNING

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over internett og annet fjernsalg. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av Avtaleloven, Forbrukerkjøpsloven, Markedsføringsloven, Angrerettloven og Ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Vilkårene i kontrakten skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen. Selgeren kan velge å tilby kjøperen bedre vilkår enn det som fremgår av disse salgsbetingelsene. I tilfeller hvor kontrakten ikke direkte gir løsningen på en problemstilling, må kontrakten utfylles med relevante lovbestemmelser.

1.AVTALEN

Disse kjøpsvilkårene gjelder for kjøp av varer fra Puer Fons AS

Kjøpsvilkårene ble sist oppdatert 26.03.2024, og får virkning for alle inngåtte og nye avtaler.

2.PARTENE

Selger er:
Puer Fons AS, Organisasjonsnummer: 927 168 111 MVA
Postadresse: Puer Fons AS, Rambergveien 1, 3115 Tønsberg
E-post: post@puerfons.no
Telefonnummer: 33 50 58 56 (telefontid mellom klokka 11:00 og 15:00 på hverdager)

og betegnes i det følgende som «Puer Fons», «vi», «oss» eller «selger».

Kjøper er den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen uavhengig av kjøpskanal, og betegnes i det følgende som «du», «deg» eller «kunden». Du må være fylt 18 år for å bli kunde hos Puer Fons AS.

3.GJENNOMFØRING AV KJØP PÅ NETTBUTIKKEN PUERFONS.NO

For at du skal føle deg trygg på hvordan du handler i nettbutikken vår har vi beskrevet kjøpsprosessen her: – Oversikt over produktet, registrering av dine personalia og valg av betalingsmåte.
– Dersom du ønsker å betale med kort blir du videresendt til Dibs sin betalingsløsning for å skrive inn kortopplysningene. Løsningen benytter SSL som sikkerhet. Det betyr at kortopplysningene blir sendt via en sikker side og ikke kan leses av utenforstående.
– Mottak av ordrebekreftelse. Dersom du oppdager feil i denne, kontakt oss og vi vil rette opp i den eventuelle feilen.
– Dersom du velger faktura som betalingsløsning, vil denne følge med din forsendelse.

4.BESTILLING OG BETALINGSVILKÅR

Du må være minst 18 år for å kunne kjøpe varer fra oss.
Alle priser er inkludert merverdiavgift og eventuelt andre gebyrer og avgifter som staten til enhver tid fastsetter.
Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom faktura eller Visa/MasterCard. Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Hvis reserverasjon ikke kan foretas, forbeholder vi oss retten til å kansellere bestillingen. Har du spørsmål rundt dette kontakt bank eller kortselskapet ditt.
Du behøver ikke å betale på forhånd og papirfaktura kan sendes sammen med din forsendelse. Betalingsfrist er spesifisert på faktura. Kontakt kundeservice dersom du ønsker en tredelt faktura ved neste levering. Ved manglende betaling vil det til enhver tid påløpe fastsatte renter og gebyrer. Om ikke annet fremgår av faktura, er betalingsoppfølging overdratt til Ps Inkasso & Kredit AS, Org nr. 996 669 726, Rambergveien 1, 3115 Tønsberg

4.1 Visa/MC betaling ved bestilling av Medlemskap på nettbutikken

Dersom du velger å betale med Visa/MC vil ditt kort automatisk bli belastet for dine medlemsvarer på leveringsdato så lenge medlemskapet er aktivt. Ta kontakt med kundeservice dersom du ønsker å endre dette.

4.2 Paypal betaling ved bestilling av Medlemskap på nettbutikken

Dersom du velger å betale med Paypal vil din konto automatisk bli belastet for dine medlemsvarer på leveringsdato så lenge medlemskapet er aktivt. Ta kontakt med kundeservice dersom du ønsker å endre dette.

5.MEDLEMSKAP

Puer Fons AS velværeprodukter og andre kategorier av produkter, distribueres gjennom ordinær nettbutikk som enkelt salg og medlemskap, men også som løpende medlemskap på månedlig/flermånedlig basis direkte i din postkasse gjennom salgskanaler som annonser, nyhetsbrev, SMS, Tv, Radio og Telefonsalg. Normalt med første levering etter 14 dager og videre i henhold til produktets leveringsfrekvens, uten kjøpsforpliktelse eller bindingstid.

Medlemskapet kan sies opp fortløpende og stanses umiddelbart med virkning fra neste utsendelse. Ved oppsigelse mottatt senere enn 14 dager før dato for neste utsendelse blir medlemskapet først stoppet etter påfølgende levering.

Første leveranse av produktet får du som en velkomstpakke til halv pris om ikke annet er spesifisert. Produktet leveres automatisk hjem til deg uten bindingstid eller kjøpsforpliktelser. Ønsker du ikke å fortsette med produktet, må du gi oss beskjed innen dato («Siste endring») som står på faktura vedlagt forsendelsen.
Tilbudet gjelder kun nye kunder. Dersom du har mottatt velkomstpakke før og bestiller på nytt vil automatisk ditt medlemskap bli startet opp igjen.
Etter at du har mottatt velkomstpakken kommer produktet fast hjem i postkassen til redusert pris. Se hovedsiden eller annonsen for intervall og pris/forbruk på ditt produkt. Det tilkommer kun kr 59,50 i tillegg for porto og ekspedisjon pr. forsendelse. Ønsker du å endre frekvensen (hvor ofte), sette dine leveranser på pause eller gjøre andre endringer, kontakt kundeservice.
Endringer av produkter og leveringsmåte kan forekomme. Dette gjelder forbedring av produkter, distribusjon og eventuelt endringer i emballasje som skal være fordelaktig for deg som kunde. I enkelte tilfeller kan også produkter tas ut av vårt sortiment. Du vil da bli informert om endringene på en tydelig måte.
Prisene fastsettes årlig. Prisendring vil være i takt med normal prisutvikling i markedet. Som kunde hos oss skal du alltid oppleve å få topp kvalitet til god pris. Gjeldene priser publiseres på vår nettside.
Stoppe medlemskapet Medlemskapet kan sies opp fortløpende. Oppsigelsen vil tre i gang med øyeblikkelig virkning. Unntaket er når varen er sendt fra oss som leverandør, normalt 14 dager før du skal motta neste levering. Denne dato («Siste endring») står på din faktura. Er denne dato overskredet er du forpliktet til å motta og betale for denne leveringen. Ta kontakt med kundeservice for å stoppe ditt medlemskap.
Pause medlemskapet Du kan når som helst pause medlemskapet eller endre leveringsintervaller. Ta kontakt med kundeservice.
Angående siste endringsdato: Ønsker du å gjøre endringer i ditt medlemskap, må dette gjøres innen «Siste endringsdato» som står på din faktura. Har endringsdatoen blitt overskredet er allerede din forsendelse sendt, og endringen trer i kraft først i forbindelse med neste leveranse.

Velger du likevel å returnere en av de neste forsendelsene vil du motta en faktura på returomkostninger. Dersom du betaler returporto selv, er gebyret på 149 kr. Men for uavhentede/returnerte pakker uten betalt returporto er gebyret på kr. 249,-.

6.LEVERING

Du får produktet rett hjem i postkassen. Forsendelsen sendes som brevpakke med Posten/Bring Norge. Transporttid er normalt 3-5 virkedager, avhengig av strekning.

7.REKLAMASJON

Hvis pakken er skadet eller produktet har feil/mangler er dette en reklamasjon. Vennligst kontakt kundeservice for å avtale reklamasjon og finne løsningen som passer best for deg. Vi er veldig opptatt av kvaliteten på våre varer og ber deg derfor melde om feil så raskt som mulig.

8.ANGRERETT

Ønsker du å benytte deg av angreretten så skal angrefristskjema benyttes. Skjemaet finner du her. Husk å oppgi kundenummer. Angreretten forutsetter at du må gi beskjed senest innen 14 dager fra du mottar første forsendelse dersom du ønsker å benytte angreretten. Varen, inklusiv vedlagte faktura samt utfylt angrefristskjema, sendes tilbake. Du er selv ansvarlig for å dekke returporto. Varen skal puttes i en egnet konvolutt eller bruk emballasjen varen kom i. Det er ikke angrerett på velværeprodukter i forseglet emballasje, eller andre varer som av hensyn til helsevern ikke er egnet for retur, der forseglingen er brutt. Forseglingen på produktet må være ubrutt for at retur skal godkjennes. Ved medlemskap gjelder angrerett kun i forbindelse med første leveringen. For nærmere opplysninger, se angrerettskjema.

Merk at det kun er angrerett på første pakke ettersom påfølgende varer er identiske.

Velger du likevel å returnere en av de neste forsendelsene vil du motta en faktura på returomkostninger. Dersom du betaler returporto selv er gebyret på 149 kr. Men for uavhentede pakker er gebyret på kr. 249,-. Om du ikke ønsker flere forsendelser må du avbestille innen angitt frist på siste faktura (se dato for endringsfrist på forsiden av fakturaen). Er frist for endring overskredet betyr det at neste pakke i ditt abonnement allerede er sendt fra oss. Endringen vil da tre i kraft ved neste forsendelse. Forsendelser som returneres til Puer Fons AS via postoppkrav vil ikke bli hentet. 

Varer sendes til følgende adresse:
Puer Fons AS / Logista Lager 3PL AS
Borgeskogen 65
3160 Stokke

9.KUNDESERVICE

Du kontakter oss enklest via e-post post@puerfons.no eller på telefon til kundeservice 33 50 58 56 hverdager mellom klokka 11:00-15:00.
Ved bruk av angreretten eller reklamasjon, vennligst returner produktene til følgende adresse: Puer Fons AS, Brattbakken 1, 3128 Nøtterøy. Les nøye punktet over om angrerett før innsending

10.KUNDEOPPLYSNINGER/PERSONVERN

Vi behandler i utgangspunktet bare personopplysningene du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser ovenfor deg.
Alle kundeopplysninger vil bli godt ivaretatt og skjermet for offentligheten.
Som kunde hos oss vil du kunne motta tilbud og nyheter vedrørende produkter, kundefordeler, konkurranser og lignende fra oss eller en av våre samarbeidspartnere. Du kan når som helst ta kontakt med oss for å reservere deg mot slik kommunikasjon.
Vi forbeholder oss retten til å kunne kontrollere din kredittverdighet ved kredittkjøp og fødselsdato for å kontrollere om våre kunder er under 18 år.

11.Forbehold og ansvarsbegrensninger

Puer Fons AS forbeholder seg retten til å overføre sine rettigheter og forpliktelser i henhold til denne avtalen til en annen part.
Puer Fons AS tar forbehold om driftsstans, uriktige priser eller leveringsproblemer som skyldes forhold utenfor Puer Fons AS kontroll.
Puer Fons AS tar videre forbehold om trykkfeil, prisfeil, merverdi- og øvrige avgiftsendringer. Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker (som opplyst i tilknytning til den enkelte kampanje).
Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produkter. Følg anbefalt dosering på pakken.

12.Endring av vilkårene

Vilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller offentlige endringer eller pålegg som påvirker disse vilkårene. Ved endring av vilkårene vil du bli varslet om dette. Slik varsel gis inntil 1 måned før endringene trer i kraft. Dersom du, basert på de endrede vilkårene, ønsker å si opp avtalen står du fritt til å gjøre dette. Dersom avtalen mellom partene ikke sies opp, innebærer det i så fall at du aksepterer de oppdaterte avtalevilkårene. Nye vilkår vil bli kunngjort på vår nettside i kombinasjon med utsendelse av de nye vilkårene.