Avtalevilkår
1. GENERELT
Disse kjøpsvilkårene gjelder for kjøp av varer fra Puer Fons AS
Kjøpsvilkårene ble sist oppdatert 14.01.2025, og får
virkning for alle inngåtte og nye avtaler.
2. PARTER
Adresse: Puer Fons AS c/o Saola Respons og Logistikk AS
Borgeskogen 65, 3160 Stokke
Telefon: 33 50 58 56 hverdager mellom klokken 11:00 – 15:00
E-post: post@puerfons.no
Org nr.: 927 168 111
og betegnes i det følgende som «Puer Fons», «vi», «oss» eller
«selger».
Kjøper er den personen som er oppgitt som kjøper i bestillingen
uavhengig av kjøpskanal, og betegnes i det følgende som «du», «deg» eller
«kunden». Du må være fylt 18 år for å bli kunde hos Puer Fons AS.
3. ABONNEMENT
Det skal være enkelt og oversiktlig for deg som kunde å handle hos oss. Vi selger produkter på løpende abonnementsbasis, og du får derfor forsendelsene direkte levert i postkassen din, slik at du er sikker på å aldri
gå tom.
Puer Fons AS produkter distribueres gjennom løpende medlemskap på Ukentlig/Flerukentlig eller månedlig/flermånedlig basis direkte i din postkasse gjennom salgskanaler som nettbutikk, annonser, nyhetsbrev, SMS, Tv, Radio og Telefonsalg.
· Tidspunktet for neste forsendelse kommer frem på tilsendt faktura.
· Ved andre særtilbud gjelder oppgitte priser og vilkår i tilbud/ordrebekreftelse.
· Abonnementet kan stoppes/endres ved å kontakte kundeservice. Ved oppsigelse avsluttes abonnementet 14 dager etter mottatte beskjed om endring avbestilling/oppsigelse, med virkning fra førstkommende utsendelse.
· Dersom avbestilling/stopp av abonnement meddeles senere enn 14 dager før neste utsendelse, forplikter kunden seg til å motta og betale for neste forsendelse. Tidspunkt for siste endring av neste forsendelse kommer frem på siste tilsendte faktura.
· Introduksjonstilbudet gjelder kun nye kunder og en per husstand. Dersom kunde bestiller prøvepakke innen 12 måneder etter å ha sagt opp et aktivt abonnement, ansees bestilling som reaktivering av tidligere abonnement.
· Abonnementstegning kan nektes ved saklig grunn, slik som svindelforsøk, manglende kredittverdighet m.m.
· Puer Fons AS leverer kun til norske adresser.
4. LEVERING
Du vil motta en ordrebekreftelse på e-post eller SMS (mobiltelefon) umiddelbart etter at vi har mottatt din bestilling fra websiden.
Vi utsteder en skriftlig faktura som fungerer som ordrebekreftelse og som vedlegges alle forsendelser. Ved spesielle tilbud, større eller flere bestillinger kan det forekomme at bestillingen må hentes på postkontoret grunnet størrelse og vekt.
Levering anses skjedd når du, eller din representant, har overtatt varen.
Ved forsinket levering kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, erstatning eller heving av avtalen.
5. BETALING
Du betaler ved mottak av faktura for varen.
Fakturaen sendes sammen med din forsendelse. Betalingsfristen følger av fakturaen, og er på minimum 14 dager fra mottak av varen. Ved manglende betaling påløper de til enhver tid fastsatte renter i henhold til
forsinkelsesrenteloven, samt eventuelle inndrivelseskostnader.
6. ANGRE- OG RETURRETT, HERUNDER RETURER
- Du er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar produktet, således gjelder angreretten kun ved første forsendelse i abonnementet (Prøvepakken).
- For rett til å benytte angreretten, må produktet være uåpnet og returneres i samme mengde og stand som ved mottakelse. Dersom varens verdi er redusert mer enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, må kunden selv dekke verditapet. Ved benyttelse av angreretten, må kunden selv dekke fraktkostnaden for retur.
- Videre forsendelser av samme produkt ansees for å være en del av samme abonnement/bestilling (ensartede ytelser) og derfor gjelder ikke angre-/returrett på videre abonnementsforsendelser.
- Ved retur av abonnementspakker uten godkjennelse, herunder ugyldig retur, vil utestående krav opprettholdes og betalingsforpliktelsen vil således ikke opphøre. Du kan be om å få tilbakesendt den ugyldige returen men det vil påløpe et gebyr pålydende kr 69,- for å behandle returen samt porto.
- Ved retur pauses og/eller avsluttes abonnementet automatisk.
Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten fremgår av angrerettskjemaet som følger med førstegangsbestillingen og via denne lenken til angrerettskjema. Påberopelse av angreretten eller
spørsmål knyttet til denne kan rettes til kundeservice på telefon 33 50 58 56 eller e-post post@puerfons.no.
7. REKLAMASJON
Dersom den leverte varen har mangler, kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller heving av avtalen.
Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger en melding om at du vil påberope deg mangelen. Du har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 måneder fra mangelen ble oppdaget. Reklamasjonsretten er begrenset til reklamasjoner innen varens holdbarhetsdato som angitt på emballasjen, og senest 2 år etter at du mottok varen. Ved for sen reklamasjon taper du retten til å gjøre mangelen gjeldende.
Reklamasjonsretten gjelder i tillegg til angreretten.
Ved reklamasjon, feil og mangler får du dekket eventuelle fraktkostnader. Vi foretar tilbakebetalingen med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrykkelig har
avtalt noe annet med oss. Tilbakebetaling av beløpet, inkludert frakt, skjer innen 14 dager.
8. SELGERS RETTIGHETER VED KUNDENS MISLIGHOLD
Dersom du ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan vi i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter
omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra deg. Vi vil etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling og inkassogebyr, og dersom du unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste deg med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til deg.
9. PERSONOPPLYSNINGER
For å kunne gjennomføre denne avtalen vil selger behandle enkelte personopplysninger som kan knyttes til deg (f.eks. navn og adresse). Du kan lese mer om vår behandling av personopplysninger ved å klikke på følgende link til personvernerklæringen.
10. KUNDESERVICE
Vår kundeservice har lang erfaring med våre produkter og kan derfor lett svare deg på dine spørsmål. Du når kundeservice på telefon 33 50 58 56 hverdager kl. 11:00–15:00. Du kan også sende en e-post til post@puerfons.no. Dine henvendelser som gjelder faktiske kjøp og bestillinger skal alltid besvares innen 48 timer av selger.
11. BRUKEROMTALER
Du vil som abonnementskunde motta en e-post med forespørsel om å gi en brukeromtale. På denne måten sikrer vi at det kun er kunder som har kjøpt produktet som legger igjen brukeromtaler. Vi henter inn samtykke på om du ønsker å dele din brukeromtale.
12. FORBEHOLD
Selger forbeholder seg retten til å overføre sine rettigheter og forpliktelser i henhold til denne avtalen til en annen part. Det tas også forbehold om driftsstans, trykkfeil, uriktige priser, merverdi- og øvrige
avgiftsendringer eller leveringsproblemer som skyldes forhold utenfor vår kontroll.
Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker (som opplyst i tilknytning til den enkelte kampanje).
Vi tar ikke ansvar for feil bruk av produkter. Følg anbefalt dosering på pakken.
13. ENDRING I KJØPSVILKÅRENE
Disse kjøpsvilkårene er gjenstand for endringer ved særlige behov og/eller lovendringer, pålegg eller anbefalinger. Ved endring av vilkårene vil du bli varslet om dette. Slikt varsel gis senest 1 måned før
endringene trer i kraft. Dersom du, basert på de endrede vilkårene, ønsker å si opp avtalen, står du fritt til å gjøre dette. Manglende oppsigelse av avtalen etter endring av avtalevilkårene innebærer at du aksepterer de oppdaterte avtalevilkårene. Nye vilkår vil bli kunngjort på vår nettside i kombinasjon med utsendelse av de nye vilkårene.
14. KONFLIKTLØSNING
Hvis du ønsker å klage på ditt kjøp, ta kontakt med kundeservice. Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 7.
Partene skal forsøke å løse enhver tvist i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller på www.forbrukerradet.no.
Dersom mekling ikke fører frem, kan du eller selgeren bringe saken inn for Forbrukerklageutvalget eller domstolene. Selger er forpliktet til å rette seg etter avgjørelser i Forbrukerklageutvalget. Avtalen er underlagt norsk rett. Rett verneting er Vestfold tingrett.